Thursday, January 3, 2008

Borang

Salam,

Curi masa sikit.

Petang semalam pergi kampus untuk serahkan laporan kesihatan & X-ray filem kat klinik kesihatan pelajar. Patutnya hari mendaftar lalu dah serahkan, tapi klinik tempat medical check-up ni lupa nak cop. Tak dapat nak serahkan hari tu juga, jadinya semalam baru dpt selesaikan hal ni.

Sebelum submit tu, singgah dulu pejabat Sumber Manusia untuk serahkan beberapa dokumen berkaitan dengan urusan biasiswa. Lega betul rasanya. Pegawai bertugas cakap dah lengkap dokumen yg dia terima tu, dia akan proses. Dia pun tak tahu bila Kementerian Pengajian Tinggi akan keluarkan surat tawaran rasmi biasiswa tu. Tunggu ajelah. Moga mudah urusan ni. Amin.

Petang ni pula dapat jadual waktu tutorial dan kuliah Dr. X. Kaklong dpt tugasan awal; jadi tutor utk dua subjek, A & B. Minggu depan kuliah A akan bermula. Kaklong kena masuk kelas dia, nak taulah content subjek tu. Harapnya kaklong boleh jadi tutor yang baik :) nanti. Risau gak dapat student terrer tahap prof. Emeritus. Naya aje hehehe. Tak pe, cabaran tu supaya sentiasa bersedia sebelum mengajar.

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

Syabas dan tahniah. Moga allha memberkati usaha kak long ni. Mulia sebenarnya pekerjaan menuntut ilmu ni apatah lagi dapat sebarkan pada orang lain (tutor) pulak tu. kak long antara insan2 yang allah pilih untuk ujian belajar dengan ujian mengurus keluarga serentak. Berat memang berat tapi jangan menoleh ke belakang lagi...jalan yang ada di depan masih panjang. Terus fokus dan fokus tambah dan lipat kali gandakan semangat dan usaha kali ini. Mungkin ini klimaks pada usaha dan perjuangan kak long di dewan kuliah sebagai pelajar.

Kak long memang mampu dan gerenti akan berjaya dengan cemerlang. Semua yang berusaha Allah dah janjikan sesuatu. pastinya...hanya kesabaran dan doa boleh mengiringi usaha kak long.

Apapun, kena juga jaga amal dan iman. Iman paling penting, dan juga jangan lupa 'jaga suami' dan juga jangan terabai perhatian pada anak-anak..... dunia perlu kejar tapi anak dan suami dua harta yang tiada galang ganti di hati kita...

Ok good luck to you..

"Hidup mesti terus".....TAPI...
"mati itu pasti"

hanisumayyah

Ummu Mishkah said...

Salam

Moga Klong dalam rahmatNYA jua!!

Enjoy reading your life journal!!
Congrats for become a student again..
GOOD Luck!!