Thursday, July 3, 2008

Ulasan Buku

Salam,

Terima kasih pada Nash dan cik Anonymous yang meminta saya beri ulasan mahupun sinopsis buku tersebut. Ya, saya dah habis baca..ia berkisar pada pengalaman mereka yang dah berjaya dalam pengajian ph.D...biarpun ia sekadar pengalaman mereka, tetapi cara olahannya menarik perhatian saya dan ia bukan sebuah buku yang ajar kita cara nak menulis tesis tu macamana. Ia membuatkan kita berfikir dengan mendalam ttg dunia ph.d kita..pendek kata, kena buat sungguh2. Tak pe, nanti saya citer detail, buat masa sekarang saya tak dpt nak menaip panjang lebar pasal ulasan buku ni..maaf ya.

3 comments:

Mama Mia said...

Assalamualaikum..

kak long shikin...actually nilah pertama kali 'tersinggah' di blog ini. seolah-olah Allah bagi peluang untuk bertemu dgn rakan baru yg dpt memberi motivasi dan inspirasi sepanjang saya belajar.

saya juga pelajar PhD, yg berkeluarga...sedang mengandung dan menghadapi banyak dugaan dan cabaran yg tak terkata setakat ini...

semoga kita sama2 dpt belajar dari satu sama lain...
kalau sempat jenguklah ke 'rumah' saya...

nice knowing u in this cyber world...

Khairul Affendi said...

Teruskan usaha anda untuk mendapatkan PHD. Semoga segala impian akan menjadi kenyataan.


Penterjemah Bahasa Lingovista
http://lingovista.googlepages.com/default.htm

simah said...

salam syikin...salam ramadhan.. awak sihat? maaf lama tak contact... tak berkesempatan... nanti saya smsm awak yea?

bila nak habis ph.d?